Blogs

Doorpakken

Waarom begin je zo’n website vroeg laatst iemand aan me.
Tja waarom eigenlijk…
Terwijl ik nadacht over een antwoord, realiseerde ik me dat ik me nooit bewust met deze vraag heb bezig gehouden.
Natuurlijk heb ik op een gegeven moment bewust de keuze gemaakt om het professioneler te maken, maar dit was in eerste instantie zeker niet het doel.

Met één zoon, klein parttime-contract, normaal huis heb je in een week veel vrije tijd.
Ik paste veel op.
Vooral de nichtjes waren wekelijks van de partij.
Elke keer verzonnen we weer nieuwe dingen om te ondernemen.
Mijn zoon eenmaal naar school vroegen steeds meer mensen of ik ook voor buitenstaanders wilde  oppassen.
Maar eigenlijk was dat niet het gene wat ik voor ogen had.
Stel je voor, oppassen op de kinderen van het halve dorp.

Ik besloot me te verdiepen in het aanbod van oppassers.
Er was veel aanbod.
Sites vol met aanbod uit de buurt, ook genoeg gastouderbureaus,
maar het was speuren naar een oppasser met een Christelijke Identiteit.
Zo borrelde langzaam het plan voor een verzamelplatform met Christelijke Oppassers.

Aangemeld bij Jouwweb (site voor het zelf bouwen van websites) werd in een paar weken tijd ReformatorischeOppas.nl inclusief logo geboren.
Het groeide alleen sneller dan gedacht.
Dag aan dag zat ik achter de laptop al de gemailde profielen met de hand over te tikken…
Grappig eigenlijk bedenk ik me nu achteraf.
Soort van ouderwetse manier in plaats van het geautomatiseerde van deze tijd.
Profielen bijwerken of juist verwijderen was echt dagelijkse kost.
Het zoeken van personen werd met het grotere aanbod lastig en ook de privacy konden we moeilijk waarborgen.
Het doorontwikkelen van de website kwam steeds vaker op in m’n gedachten.
JouwWeb had alleen niet voldoende functies.
Dus was ik genoodzaakt om verder na te denken.
Misschien een professioneel iemand?

We gingen op onderzoek uit. Verbazingwekkend wat er bij kwam kijken… en dat voor een ‘hobby’.
Je wordt voor nieuwe keuzes gezet.
Hoe wil je dat de website eruit gaat zien? Wat is je budget?
Hoe ga je het concept vormgeven? Wat wordt je doelgroep?
Ik werd bijna dol van al die vragen…
Beseffend dat het maken van deze keuzes eigenlijk ook weer concequenties had voor onze term ‘hobby’.
Na een aantal weken bedenken hebben we de knoop doorgehakt.

ReformatorischeOppas.nl wordt een bedrijfje.
WE GAAN DOORPAKKEN!
Wordt vervolgd